tirsdag den 4. august 2015

Fuld af farver

I sidste uge købte jeg en malebog for voksne. Jeg har læst anmeldelser af den og billeder på instagram, og det skulle virke meget terapeutisk og afslappende for sindet at sidde og kolorere billederne, så jeg trissede ned i Bog & Idé og kastede penge efter den og en pakke med 30 tusser.


Men straks jeg åbnede den, blev jeg nervøs, ja faktisk lidt stresset! For det var side op og side ned med fine og meget detaljerede tegninger, og hvordan skulle jeg dog nogensinde blive færdig, og hvad nu hvis jeg kom til at vælge de forkerte farver og det blev grimt?

Og så kom jeg i tanke om, at jeg har prøvet det før. En gang fik jeg en stor og detaljeret tegning i plakatstørrelse med Anders And-bladet. Det var et smukt eventyrslot med kupler a la russiske paladser og en masse fine blomster. Og jeg ødelagde det hele ved at male kuplerne i sølv og guld. Og jeg brugte neon-tusser (eller overstregere) og jeg var meget utilfreds med mig selv. Lovede mig selv IKKE at bruge sølv og guldtusser eller overstregere i denne omgang og gik i gang.


Og det er faktisk rigtig rart og hyggeligt at sidde og male. Og det viser sig, at jeg er bedre til at høre efter lydbøger, når jeg sidder med malebogen. Jeg har ellers en tendens til at glemme at høre efter, når jeg hører lydbog, men det går rigtig fint, når jeg har gang i tusserne.

Så jeg kan godt anbefale maleriet - det er hyggeligt og sjovt1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar